Stworzenie treści, które będą angażujące i inspirujące dla czytelników, to content marketing. Jednak to nie tylko teksty, to także infografiki, gify, wideo, zatem warto zadbać o to, aby wszystko miało odpowiednią formę, a przy tym było spójne ze strategią marki. Poznaj najważniejsze narzędzia content marketingu.
Od kilku lat mówi się o tym, że „content is a king”, co znaczy tyle, że firmy powinny się dzielić użytecznymi treściami, które będą chętnie przez czytelników konsumowane. Samo stworzenie treści to nie wszystko, wartościowym materiałem należy się dzielić, tylko wtedy zbudujesz relację z mediami i dotrzesz do odbiorców potencjalnie zainteresowanych tym, co tworzysz. Content marketing to szereg działań, na który składa się tworzenie treści, dystrybucja, promocja, a także monitorowanie efektów. Dzisiaj pomówimy o kreacji.
Narzędziami content marketingu są programy i platformy, dzięki którym zrealizujesz swoją strategię. Wbrew pozorom nie trzeba mieć wielkiego budżetu, by tworzyć ciekawe treści. W naszym artykule skupimy się na darmowych i powszechnie dostępnych programach, które każdy content manager powinien znać. Co ważne, większość z nich jest niezwykle łatwa w obsłudze, co znaczy, że nie musisz mieć specjalnych umiejętności, by z nich korzystać.
Language Tool – podstawowa korekta tekstów
Każdy, ale to każdy, nawet najbardziej pewny znajomości zasad języka polskiego redaktor powinien znać to narzędzie. Umożliwia szybkie sprawdzenie, czy w tekście nie pojawiła się żadna literówka i czy nie ma podstawowych błędów ortograficznych, interpunkcyjnych i stylistycznych. Wprawdzie Language Tool nie zastąpi zawodowego korektora, ale na pewno jest narzędziem pomocnym, które upewni Cię, że do artykułu nie wkradła się żadna kaczka dziennikarska. Narzędzie możesz pobrać na dysk i zainstalować, wtedy automatycznie będzie działać w Wordzie lub pakiecie OpenOffice.org – inaczej wystarczy otworzyć stronę www narzędzia i w odpowiednim polu wkleić swój tekst. Polskim odpowiednikiem jest narzędzie Ortograf.
Canva – ciekawe grafiki
Król pośród narzędzi, czyli najczęściej polecane i używane narzędzie on-line. Dzięki Canvie przygotujesz grafikę na posta na Facebook, Instagram, a nawet stworzysz wykres i infografikę. W darmowej wersji programu masz sporo ikon i obrazków do wykorzystania, możesz wstawiać treść, a nawet własne tło. Możesz korzystać z szablonów, a nawet za dodatkową opłatą wykupić dodatkowe elementy, dzięki którym Twoja grafika będzie jeszcze bardziej wymowna (dodajmy, że darmowe konto jest w pełni wystarczające). Ważną opcją jest również to, że wybierasz rodzaj grafiki, jaki Cię interesuje, na przykład tło na wydarzenie na Facebooku, dzięki czemu nie musisz się martwić poprawnymi wymiarami grafik – te są ładowane automatycznie. Cała obsługa opiera się na metodzie „przeciągnij i upuść”.
Pixabay – darmowe zdjęcia z licencją CC
Fotolia, czyli płatna baza zdjęć, ma wprawdzie bogaty wybór, ale nie każdy chce wykupować konto, szczególnie dla pojedynczego zdjęcia, dlatego są ciekawe alternatywy. Pixabay jest jedną z nich. Zawiera zdjęcia z licencją Creative Commons, co oznacza, że możesz dowolnie modyfikować i rozsyłać pobrane materiały, jednak niektóre z nich nie są do użytku komercyjnego. Przed każdym ściągnięciem zdjęcia zapoznaj się z licencją, ponieważ i tak nie zwalnia Cię to do podawania źródła zdjęcia w swoich materiałach.
Piktochart – infografiki
Narzędzie Piktochart pozwala utworzyć cztery formy graficzne: infografikę, raport, banner i prezentację. Możesz wybrać gotowe szablony i dowolnie je zmieniać na podstawie dostępnych opcji na zasadzie „przesuń i upuść”. Do wykresów i grafów możesz w łatwy sposób zaimportować dane z arkuszy Excel lub plików CSV. Edytor jest bardzo intuicyjny, jednak pamiętaj, że w darmowej wersji zamieszczany jest znak wodny na gotowych grafikach.
Magisto – wideo ze zdjęć
Niezwykle intuicyjne narzędzie do tworzenia materiałów wideo ze zdjęć i z podkładem muzycznym. Nie bez przyczyny na znaczeniu zyskuje wideo marketing, więc czas, żebyś i Ty skorzystał z tego angażującego i przyszłościowego formatu. Wybierz szablon, dodaj zdjęcia, tekst i muzykę, a wideo będzie gotowe w kilka sekund. Aby pozbyć się znaku wodnego z materiału, należy wpłacić jednorazową opłatę.
P.S. Gify też wzbudzają spore zainteresowanie, więc jeśli chcesz szybko przekształcić film w gif, wykorzystaj Imgflip.
Najnowsze komentarze