Jeśli myślisz nad tym, aby wprowadzić jakieś zmiany w obszarze marketingowym w firmie, pomyśl nad tym, czego Twoja firma akurat potrzebuje i jakie ma braki. Mam tylko jedną radę: zaplanuj to i rozłóż w czasie, a przede wszystkim działaj sensownie.
Zanim zaczniesz cokolwiek robić z marketingiem w firmie, najpierw obmyśl plan. To on powinien być początkiem wszystkiego. Wiesz już, że chcesz coś zrobić, ale nie może to być cokolwiek. Powinieneś określić, jakie konkretnie elementy wymagają działań lub poprawy.
Gdy rozpoczynamy przygodę z własnym biznesem, myślimy głównie o pozyskaniu pierwszego klienta, wierząc, że potem to już samo pójdzie. Dopiero później zaczynamy myśleć o sposobach i środkach, które pozwolą nam tego klienta pozyskać i wzbudzić jego zaufanie. Czy potrzebujemy strony www, czy może już ją mamy i czy jest odpowiednia, jak wygląda nasze logo i czy stosowane przez nas elementy graficznie pasują do charakteru naszej działalności (przynajmniej wierzę w to, że większość firm zwraca na to uwagę, nie koncentrując się tylko na samej sprzedaży). Wszystko ma swoją rolę w procesie pozyskiwania klienta, nawet stopka w e-mailu świadczy o nas, naszym profesjonalizmie oraz o szacunku wobec klienta. Zaczynamy zwracać uwagę na wszystko, co jest z naszą firmą związane, nawet to, czy nasza siedziba jest dobrze oznaczona (tabliczki informacyjne itp.) i łatwo znajdowana przez ludzi z ulicy.
Odwróć to myślenie i zacznij od początku.
Jeżeli logotyp, wizytówki, papier firmowy, strona www, stopki w mailu, prezentacja firmowa są ujednolicone pod względem graficznym i kolorystycznym, to już dobrze świadczy o Twojej firmie. Jeśli jeszcze do tego masz obrandowane swoje biuro i samochody służbowe, jest już całkiem nieźle.
- O czym jeszcze warto pomyśleć?
W zależności od rodzaju prowadzonej działalności może warto pomyśleć nad gadżetami reklamowymi dla klientów. Na pewno zawsze warto zainwestować w coś, co będzie nawiązywało do prowadzonej działalności i będzie miłym skojarzeniem z Twoją firmą.
Pomyśl, czy dla Twojej firmy nie ma wydarzeń branżowych. Jeśli są i planujesz obecność na targach, konferencjach, koniecznie pomyśl o ulotkach, folderach, rollupach i bannerach, które wskażą innym, że Twoja firma jest w tym miejscu, a także będą elementem reklamowym. Pamiętaj, że do targów należy przygotować się odpowiednio wcześniej.
Kolejna ważna kwestia to profile w portalach społecznościowych. Nie będę się tutaj powoływała na analizy i statystyki, ponieważ wniosek sprowadza się i tak do tego, że zawsze warto je założyć, niezależnie od prowadzonej działalności (wszystko potem jest kwestią dopasowywania komunikatów i strategii). Podlinkuj je do swojej strony internetowej i nie zapomnij ich aktywnie prowadzić.
Następnie możesz pomyśleć o reklamie firmy. Oczywiście, jeśli wybierzesz reklamę internetową, musisz być do niej odpowiednio przygotowany. Mam tutaj na myśli stronę www. Jeśli budowałeś ją jakiś czas temu, może warto jest ją uaktualnić, sprawdzić, czy przykładowo wszystkie numery telefonów są na niej aktualne, czy formularz kontaktowy działa, czy jest widoczna z poziomu wyszukiwarek internetowych i czy można w łatwy sposób ją odnaleźć itd. Przede wszystkim upewnij się, czy jest dostosowana do wszystkich urządzeń, w szczególności do urządzeń mobilnych – już ponad połowa internautów korzysta z internetu właśnie poprzez tablety i smartfony, więc strona mobilna w dzisiejszych czasach to absolutne must have.
Jeżeli wybierasz inne formy reklamowe, to również pamiętaj, aby Twoja firma była odpowiednio przygotowana na nowych klientów. Jeśli będziesz gdzieś podawał numer telefonu – dopilnuj tego, aby na pewno ktoś był w stanie go odbierać.
Dodatkowo pomyśl o tym, czy jesteś w stanie dać coś więcej swojemu potencjalnemu klientowi. Jesteśmy społeczeństwem, które lubi dostawać prezenty w każdej formie: gadżety, rabaty, bony upominkowe. Może to być darmowa konsultacja, próbnik, poradnik, a nawet darmowa wysyłka czy bezpłatna wersja Twojego programu na jakiś czas.
Jeżeli czujesz, że Twoja firma nie wykorzystuje wszystkich możliwości na reklamę lub potrzebuje zmian w obszarze marketingowym, skontaktuj się z nami. Proponujemy doradztwo marketingowe oraz usługi z tym związane. Razem poprawimy wizerunek Twojej firmy i zadbamy o jej promocję.
Najnowsze komentarze