Pojęcie konwersji jest bardzo często wykorzystywane w reklamie internetowej. Jest to określona, oczekiwana przez właściciela strony internetowej akcja wykonana przez odbiorcę reklamy. Konwersją może być np. zakup produktów na stronie, zapisanie się do newslettera, pozostawienie na stronie swojego numeru telefonu, kliknięcie w baner reklamowy, zapoznanie się z ofertą firmy itp.
Każdy właściciel strony w zależności od rodzaju prowadzonej działalności sam określa, czym dla niego będzie konwersja. Prowadzona kampania reklamowa czy działania SEO mają swoje własne cele i to właśnie realizacja tych celów przez odbiorcę reklamy nazywamy konwersją.
Czym jest wskaźnik konwersji
Wskaźnik konwersji to z kolei wskaźnik pokazujący w procentach ilość konwersji na naszej stronie internetowej w przeliczeniu na łączną liczbę odwiedzin naszej witryny.
Wyliczamy go ze wzoru:
wskaźnik konwersji = ilość konwersji/ilość użytkowników na naszej stronie x 100
Przykładowo: Naszą konwersją jest zapisanie się użytkownika strony do newslettera. Pozyskaliśmy na stronie 1000 użytkowników w miesiącu. Zapisało się na newsletter 25 z nich. Nasz współczynnik konwersji wyniósł więc 2,5% [bo: (25/1000)x100].
Po co nam mierzenie konwersji?
Bo jest to ważne dla biznesu! Prowadząc działania reklamowe w internecie (w Google, na portalach, na witrynach tematycznych, mailingach, w mediach społecznościowych czy gdziekolwiek indziej) powinniśmy określić cel takich działań, a także co ma być tą konwersją. Bez wyznaczonego celu nasze działania pozostają po prostu puste i nie jesteśmy w stanie ich zmierzyć. Owszem, możemy mieć nowych użytkowników na stronie, ale konwersją jest wykonanie przez nich określonej akcji, w innym przypadku są po prostu tylko pustymi liczbami w statystykach.
Mierząc współczynnik konwersji, jesteśmy w stanie zoptymalizować prowadzone działania reklamowe. Im wyższy współczynnik konwersji, tym lepsze wyniki uzyskuje nasza kampania. Jeśli współczynnik ten spadnie poniżej 1%, powinniśmy się poważnie zastanowić nad kontynuacją działań reklamowych. Niekoniecznie dane medium nie działa, być może powinniśmy zmienić coś również na naszej stronie, aby ułatwić użytkownikowi wykonanie tej konwersji.
Konwersja to najważniejszy wskaźnik do mierzenia skuteczności działań podejmowanych w internecie. Decyzji o uruchomieniu kampanii reklamowej lub pozycjonowania stron powinno towarzyszyć od razu określenie, co chcemy z tego uzyskać. Tylko wówczas będziemy w stanie sprawdzić, czy w ogóle było to dla nas opłacalne i czy działania te przyniosły zamierzony efekt.
Jeśli masz pytania o wskaźnik konwersji, zachęcamy do zamieszczenia komentarza. Ponadto zapraszamy do kontaktu, jeśli Twoje działania w Internecie nie przynoszą oczekiwanego efektu i szukasz doświadczonych doradców, którzy pomogą Ci osiągnąć lepsze wyniki w internecie!
Najnowsze komentarze