Wiele razy jako handlowiec spotkałam się z informacją, że firma nie potrzebuje dodatkowej reklamy czy wsparcia marketingowego, ponieważ zatrudnieni handlowcy doskonale sobie radzą. Czyżby? Pozostaje mi życzyć powodzenia w przetrwaniu firmy jeszcze jakiś czas. Przez jaki? To już akurat zależy od wielu czynników, ale na pewno prędzej czy później sprzedaż zacznie spadać, klienci zaczną odchodzić do konkurencji, zacznie się więc cięcie kosztów, zwalnianie tych wspaniałych handlowców, odchodzenie przez nich samych z firmy. Dlaczego? Bo, po pierwsze, problemy finansowe w firmie można ukryć (ale tylko na chwilę), a żaden pracownik nie chce pracować w firmie, która za chwilę może ogłosić upadłość. Po drugie, ile można sprzedawać produkty czy usługi, o których nikt nic nie wie poza tym, że sami handlowcy o nich opowiadają?

Takiemu przedsiębiorcy może wydawać się, że jak sprzedaż teraz idzie, to już tak pozostanie. Pewnie wydaje mu się, że popyt na te produkty czy usługi będzie rósł latami. I oczywiście przy tym zapewne jest przekonany, że od początku jego działalności nie powstała żadna nowa firma oferująca takie same lub podobne, a może nawet lepsze, usługi czy produkty. Nic bardziej mylnego!

Popyt w pewnym momencie może się zmniejszyć, bo na przykład przejdzie na inne, podobne produkty, usługi czy bardziej nowoczesne rozwiązania albo też ilość firm, oferująca tego typu usługi, wzrośnie kilkukrotnie. A co najważniejsze – będzie można te firmy szybko znaleźć i o nich poczytać, ponieważ prowadzą ciekawego bloga czy na ich fejsbukowej stronie są świetne promocje. Handlowcy takich firm często dysponują bardzo ciekawymi materiałami szkoleniowymi, które zostawiają podczas każdej wizyty w firmie. Nie wspominając o gadżetach, jak chociażby niezwykle użyteczny w dzisiejszych czasach powerbank.

Jak ważne są działania marketingowe, chociażby te drobne, warto przekonać się zawczasu. Niestety naprawdę wielu przedsiębiorców przekonuje się o tym zbyt późno, oczekując od osób, którym powierzają naprawienie sytuacji, natychmiastowych efektów w postaci wzrostu sprzedaży, znajomości firmy i ich produktów na rynku, obecności we wszystkich mediach branżowych, na targach, w mediach społecznościowych itp.

Takie agencje ratujące sytuację cudotwórcami nie są. Jeśli prowadziłeś swój biznes przez lata, ale nie inwestowałeś w żadne działania reklamowe, marketingowe, nie budowałeś wizerunku firmy czy świadomości marki nawet w najmniejszym stopniu, powinieneś mieć na uwadze, że poprawa tego stanu rzeczy zajmie trochę czasu. Tu potrzebny jest przede wszystkim czas, zaangażowanie, a także zaufanie i ścisła współpraca.

Marketing Support podejmie się jednak nawet takiego trudnego zadania. Wychodzimy bowiem z założenia, że nie ma rzeczy niemożliwych.

Podobne wpisy