I tutaj ważna kwestia: czy nie stać Cię na reklamę, czy może nie stać Cię na reklamę, która nie przyniesie efektu? Bo dlaczego nie zainwestować w działania, które w perspektywie czasu zwrócą Ci poniesione nakłady finansowe? Oczywiście, natychmiast rodzi się pytanie, jakie to są działania, które przyniosą ten efekt i w ogóle, jaki ten efekt jest. Najczęściej pada wtedy: „Oczekuję wzrostu sprzedaży o X% i to najlepiej w kilka tygodni”. Niestety to tak nie działa.

 

Na początku trzeba przeprowadzić analizę firmy, produktów, otoczenia konkurencyjnego. Sprawdzić, jaka jest aktualnie pozycja Twojej firmy na rynku; w czym jesteś lepszy, a w czym gorszy od konkurencji; co mówią Twoi dotychczasowi klienci i wiele, wiele innych spraw. Dopiero po takiej analizie w ogóle można mówić o ukierunkowaniu na właściwy tor. Nie dla każdej firmy te same działania reklamowe czy marketingowe są tymi najlepszymi. Dla jednego zadziała reklama w prasie lokalnej, dla innego profil na portalach społecznościowych, dla innych kampanie w wyszukiwarkach czy reklamy banerowe.

Wszystko trzeba zbadać, przeanalizować, a następnie policzyć i sprawdzić na własnej skórze, sprawdzić, co działa najlepiej. Analiza przed rozpoczęciem działań jest bezwzględnie ważna. Na tym etapie eliminowane są działania, które są nieodpowiednie, nieopłacalne i które na pewno się nie sprawdzą. Do tego po podjęciu decyzji, w jakie działania warto pójść, na bieżąco należy monitorować prowadzone aktywności, aby ewentualnie już w trakcie dokonać pewnych modyfikacji, jeśli z jakiegoś względu coś nie działa tak, jak powinno.

Zastanów się więc, czy jednak nie zainwestować w reklamę części swojego budżetu, aby później

móc, jak to się mówi, odcinać kupony. Marketing Support wie, jak się to robi.

Podobne wpisy