Jak to nic nie robię w kierunku reklamy i marketingu? Przecież zrobiłem stronę www, tam jest wszystko: opisana firma, są wymienione usługi, jest cennik, jest numer telefonu, adres e-mail. Wydrukowałem nawet setkę folderów, takich ładnych i kolorowych. Ulotki też mam i rozdaję je klientom i znajomym. Ostatnio byłem nawet na targach branżowych, zatrudniłem hostessę na 1 dzień i rozdawała ulotki z ofertą i cenami”. Utożsamiasz się choć trochę z tym tokiem rozumowania?

Zadaj sobie następne pytania: Czy myślisz, że takie działania wystarczą? Czy naprawdę wszystko na swojej stronie www zamieściłeś? Czy czasem nie brakuje tam dosłownie kilku funkcjonalności, aby łatwiej było z niej korzystać? Czy te foldery faktycznie zostały dobrze zaprojektowane? Czy trafiają do właściwego odbiorcy? Czy ktoś to w ogóle czyta? Czy te ulotki zostały dobrze rozdane? Co na nich było? Czy te wszystkie działania były w ogóle przemyślane i zaplanowane? Czy został ułożony plan? Czy zostało pomyślane, jaki te czynności mają przynieść efekt? Czy faktycznie w dzisiejszych czasach, w dobie internetu, smartfonów, Facebooka i innych mediów społecznościowych, drukowanie folderów jest najlepszym pomysłem?

To przecież nie jest Twoja pierwsza firma, zawsze drukowałeś foldery, to i tutaj wydrukujesz. Masz grafika, który robił dla Ciebie również poprzednie, już się znacie; wie, co Ci się podoba, a co nie i na co zwracasz uwagę. Robi tak, jak mu powiesz. Poza tym, masz już sprawdzoną drukarnię. Tamte foldery też tam drukowałeś, dzięki czemu masz teraz większy rabat. Dlaczego więc miałbyś tego nie robić?

Czy tak właśnie myślisz?

Skupię się na grafiku. Skoro robił również poprzednie projekty, to pytanie, od ilu lat współpracujecie? Skoro robi dokładnie to, co chcesz, to pytanie, czy jednak nie lepszy byłby taki, który ma własne pomysły, jest kreatywny i sam zaproponuje ciekawe rozwiązanie odpowiadające Twoim oczekiwaniom? Może to właśnie grafik powinien wyjść z inicjatywą? A sprawdzona drukarnia i rabat? Może rzeczywiście zniżka cenowa może Ci się wydawać atrakcyjna, ale czy nie lepiej byłoby to jeszcze raz zweryfikować i porównać aktualne ceny i możliwości druku?

I tak właśnie dochodzę do sedna.

Może wydaje Ci się, że coś z tym marketingiem czy reklamą działasz, bo robisz cokolwiek, ale ważne jest, aby te działania były wcześniej przemyślane i zaplanowane. Jeśli faktycznie zdecydujesz się na nie, to korzystne dla Ciebie będzie, gdy zajmą się tym profesjonaliści, czyli osoby, które mają ciekawe pomysły i rozwiązania – wszystko po to, abyś zyskał oczekiwany efekt.

Jeśli chcesz robić tego typu materiały poligraficzne, najpierw pomyśl i ustal plan, gdzie i komu te materiały będą dystrybuowane. Bo może się okazać, że tak naprawdę nie masz do kogo ich kierować, że może lepiej byłoby zainwestować te środki w coś zupełnie innego. Ponadto pamiętaj, że nawet jeśli jakieś działania reklamowe sprawdziły się w jednej firmie, to wcale nie oznacza, że sprawdzą się w innej!

Nie martw się jednak. Najprawdopodobniej tylko trzeba zmodyfikować Twoje pomysły na reklamę biznesu. Marketing Support chętnie pomoże przeanalizować sytuację i doradzi, jak dalej działać.

Podobne wpisy